Story

Tuurtje

Engeland - 11 Juni t/m 15 Juni 2016

Vertrek Dag 1, Zaterdag 11 Juni 2016

Karren met die hap; op naar Calais om met het boemeltje over te gaan naar Folkestone. Wellicht valt er nog iets te verdienen, als we een paar man meenemen.

Vanmorgen 08:00 'sharp' vertrokken. Eerst een beetje miezeren en tot halverwege België goed doorregen!

Volgens de aanwijzingen van de Franse dames, moesten we onze motoren nogal vreemd neerzetten. Maarja, als volgzame 'ollander, doe je dat dan ook (haha, alleen op de heenreis ;-) Hete klwam er op neer dat we onze fietsen zó neer moesten zetten, dat wanneer de trein een noodstop zou moeten maken in de tunnen (bv voor een overstekend wild hert), dat alles wat in de wagon stond om zou vallen.....

En idd, vlak voor aankomst moet de chauffeur een noodstop maken en hadden wij geluk dat we erbij stonden!! Wij zijn uiteindelijk heel aangekomen in Folstowe, 1 andere motorrijder had iets minder geluk en liep wat sschade op.....

Het links rijden begon eigenlijk zonder problemen. Gewoon links, of we niet beter gewend waren. Totdat we even moesten keren, omdat we verkeerd gereden waren..... Na het keren, zit je meteen weer in je oude RECHTER rimte hahaha, maar dat was weer gauw genoeg hersteld. In ieder geval vóórdat de chauffeur van de vrachtwagen last van zijn hartkleppen zou krijgen. Het weer was in ieder goed bij aankomst. Niet de hoosbuien die ze verspeld hadden... In ieder geval nog niet....

Ter hoogte van Plopsaland, verzandde ik nog in een hachelijke situatie; de motorrijder vóór mij, begon ineens vaart te minderen en een beetje te schudden.... keek bibberend (later bleek van het lachen) achterom naar mij..... vervolgens wordt er een ENORM kanonschot afgevuurd waarbij ik met helemaal het apelazer schrok en de motor voor me NOG harder begon te slingeren..... (later bleek dit ook weer van het lachen te zijn). Wat bleek nou, - die gasten zitten altijd vanalles op die motor te doen; bellen, puzzeltje doen, facebooken etc,- hij had de noodknop per ongeluk uitgezet, waardoor hij snelheid verloor - motor uit...... (ik had niet in de gaten wat er aan de hand was) Aangezien alles wel 'door blijft lopen' had zich een flink gasmengsel opgehoopt die met een grote knal tot ontploffing kwam toen de motor tijdens het rijden herstart werd. Ik voelde gewoon wat tegen mijn voet komen!!! Eerst schrikken, later vreselijk om gelachen.....

Daarna een heerlijk zonnetje tot ongeveer een uur voor aankomst bij het hotel. Eerst een klein verfrissend buitje; 5 minuutjes. Gewoon lekker.

Met nog een half uur te gaan, nog even een kleine pauze ingelast.

Ongekend wat er daarna uit de lucht is komen vallen; straten blank, grote passen en mars was ook een wandelende plas..... 😀 Onderbroek nat, laarzen vol (letterlijk!) en het leek wel of hij met zijn broek onder de douche had gestaan. Wat een plens water is er uit de lucht gekomen!!

Uiteindelijk om 16:15 (Engelse tijd) bij het Arora hotel aangekomen. Motoren gestald voor de nacht en daarna lekker douchen!

Super net hotel, heerlijke bedden en gelukkig was onze kamer voorzien van een

hele goede föhn, deze is door Marcel zeer heftig gbruikt om vooral de laarzen droog

te krijgen; hier stond ca 2 cm water in bij aankomst en hij keek er echt bij of hij zijn

laatste oortje had versnoept......

Gereden vandaag: 425 km en 35 minuten met de trein door de eurotunnel

- Voorstand: 118342 Nastand: 118767

Wachten in Calis voor toegang naar het perron.
Dé trein naar Engeland!!
Binnenkant wagon
Hotel Arora Crawley

Dag 2, Zondag 12 Juni 2016

Na een toch wel lekkere nachtrust en de meeste spulletjes weer droog (op een paar handschoenen na) alles weer ingepakt voor vertrek.

Hierna eerst even wat eten; gezien de prijs van het ontbijt (£ 45,-) hebben we voor een croissantje uit de bar gekozen. Op de kamer een bakkie gezet - die was toch al betaald.

Toen terug naar de kamer en alles opladen om te vertrekken voor dag nr 2!

Marcel, zie hier de historische woorden "ik ga vast uitchecken, dan hoeven we niet op elkaar te wachten". Nou dat heb ik geweten...

Door alle gezeur met de natte rommel, had hij zijn oordopjes heel erg goed opgeborgen. Zo goed zelfs dat hij ze niet meer teug kon vinden!

Alle tassen waren netjes ingepakt, maar die moesten dus allemaal weer open, tas 1 - geen resultaat. Tas 2, hetzelfde resultaat - ook niets. Tas 3, ook hier geen resultaat...

Toen weer terug naar de receptie, om de sleutelkaart van de kamer weer te vragen en in de kamer te kijken. En ja hoor! Hier lagen ze ook niet.

Toen maar weer de tassen open (eerst ff het regenpak weer uit, anders smelt je gewoon) en eindelijk was het geluk aan zijn zijde, bovenop in de derde tas lagen de legendarische oordopjes ;-)

Dus dik drie kwartier verder en eindelijk onderweg op de 2e dag. Uiteraard miezerde het een beetje, maar de doorwaaibroek van Marcel zat stevig en goed onderin in de tas... Die is er de rest van de week ook niet meer uitgekomen - hahahaha

Zoals gezegd begon de dag met flink miezeren, maar langzamerhand werd het minder en dus tijd om die gekleurde vuilniszak uit te trekken. Inmiddels was deze aan de binnenkant natter geworden dan aan de buitenkant, maar hij had zijn werk gedaan (ook voor het laatst deze 5 dagen).

Maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een tusenstop in te lassen en een bakkie te nemen.

Met een koekje erbij natuurlijk.

We waren vandaag onderweg van Crawley, richting het IBIS hotel in Glouchester, waarbij de verwachtingsvol door de Cotswolds zouden rijden; eigenlijk door de Engelse oudheid.

En om te voorkomen dat het daar erg vuil zou worden, hebben we de fietsen op een plekkie neergezet waar 'Keep clear' bij stond. Bleef dat tenminste schoon!

Gedurende de rit door de Cotswolds, viel het ons eigenlijk een beetje tegen wat we er van te zien kregen. Nee, we zijn er niet met 120 M/pH doorheen geknald, maar lekker op het gemakkie. Vermoedelijk heeft dit wel een beetje aan ons gelegen.....Ondanks dat, toch wel weer een leuke dag gehad en het werd tijd voor een bietjes in het Ibis Hotel.

In het zonnetje aangekomen, maar na het eerste biertje werd het al donker. Niet omdat het zo laat was, maar omdat er weer een gigantische bui overtrok! Gelukkig was dit hotel voorzien van een goede bierpomp en konden we hier zelfs eten (kon in alle voorgaande ibis hotels niet!), waardoor we de deur niet meer uithoefden. Heerlijk!

OP deze zondag werd ook de GP van Canada verreden, die natuurlijk nog wel wilde zien. Helaas moesten we wachten op de samenvatting (22:30 Engelse tijd). Marcel heeft me een paar keer wakker moeten maken, waarbij ik me nog kan herinneren dat hij zei : Hé, wel wakker blijven, die TV staat voor jou aan ;-)'.

Maarja, op een gegeven moment, wint de zwaartekracht het van je oogspieren en dan is het gebeurd... Bedje lag ook best wel lekker!

Heerlijk geslapen - wel weer op tijd op - een lekker ontbijtje, waren we klaar om uit te checken en weer op pad te gaan. Aangezien alles vandaag o orde was, was dit een fluitje van een cent ;-). Ingepakt en op gestapt, onderweg naar Weymouth!

Gereden vandaag: 224 km

- Voorstand: 118767 Nastand: 118991

Oordopjes kwijt??
Yamaha met uitlekjas
Honda met uitlekjas...

Dag 3, Maandag 13 Juni 2016

Na een goede nachtrust op pad naar de volgende bestemming. We hadden het alebei toch wel een beetje warm gehad, ondanks dat we het raam opengezet hadden. Nadat we spik-en-span waren om te vertrekken, bleek dat we ook gewoon de verwarming uit hadden kunnen zettne. Maar goed, dat is wat voor de volgende keer!

Nadat de pakezels opgeladen waren , vertrokken we rond 09:45 (idd, "vroeguh'' waren we wat eerder weg, maar de jaren gaan voor ons ook tellen, hé).

En zoals het een goede Engelse dag betaamd, vertrokken we in de miezer regen.

Het eerste gedeelte was mooi; leuk slingeren, leuk sturen en leuk uitzicht. Hier wilde de Garmin, ons over de snelweg sturen. Uiteraard reageerden we allebei met “dat gaan we niet doen!”, met als resultaat, dat we vervolgens anderhalf uur door Bristol hebben gereden, van stoplicht naar stoplicht …….

Toen we er uiteindelijk uit waren, hebben we beiden plechtig beloofd, volgende keer beter naar de Garmin te luisteren.

De stad eindelijk uit, tijd voor een bakkie en een paar koeken, benen strekken en afwateren. Ondanks het af en toe een beetje miezerde, maakte het laatste stuk van de rit veel goed; geweldige stukken met ook nog eens een superuitzicht! Ook hier kwam helaas een eind, toen we in Weymouth aankwamen, waar we zouden overnachten in de ‘Lynnsdale Guesthouse”, recht aan het strand!

Nadat het thuisfront was was ge-update, alles lekker gedoucht was, was het toch tijd voor wat te eten en belandden we bij de Chinees. Allebei heerlijk zitten eten, dus dat beloofd wat voor morgenochtend ….

Nadat we de avond weer jankend van het lachen tot een vrolijk eind hadden gebracht (met een ienie mienie kussengevecht), zijn we toch uiteindelijk in slaap gevallen - marcel ONDER de TV, die hij maar niet harder wilde zetten - , met op de achtergrond het ruisen van de zee en de scheten van Marcel (Hij zei dat ik lag te snurken!!!!!!!!). Dit guesthouse werkte met gekleurde sleutels; groen, voor de hoofdingang, bruin voor de tussendeur en paars voor de kamerdeur. We hebben nog even met het idee gespeld om de gekleurde kapjes te verwisselen ;-)

Gereden vandaag: 224 km

- Voorstand: 118991 Nastand: 119215

Lynsdale Guesthouse
Uitzicht op het stand
Het stand en alles wat voorbij loopt...

Dag 4, Dinsdag 14 Juni 2016

Na een heerlijk en goed verzorgd ontbijt om 09:30 op pad. Hoewel het On zeer regenachtig uitzag, geen druppel gehad!

Mijn zuur geplande route was over boord gezet en omgezet in een snelweg / b-weg route. Achteraf maar goed ook, anders waren we er waarschijnlijk pas laat in de avond - volledig afgedraaid - aangekomen. Nu waren we nog redelijk fit om half vijf op de locatie.

terwijl we de stad binnenkwamen reden we langs een (achteraf bleek het een indiaas ipv een Indisch restaurant te zijn), op korte afstand van onze slaapplaats

10minuten gelopen naar -het Indiaas restaurant, waar we allebei een wazige paprika maaltijd hebben genoten. Smakeloos en echt niet bijzonder…..

FOTO FOTO FOTO

Iets wat ik echter nog nooit heb meegemaakt, dat ik mijn biertje zélf moest gaan halen bij de supermakrt om de hoek!!!! Hij smaakte er niet beter om, maar de volgende stap is het meebrengen van je eigen bord en gereedschap. Hierna volgt een eigen kookplaatje opde tafel, waarbij de kok je scherp in de gaten houd én er wordt gecontroleerd of je je tafelje wel netjes opgeruimd hebt.

Niet te laat terug en nog ff heerlijk relaxen. Wel verdiend!!

Morgen vroeg ontbijten en op naar de trein!!

Gereden vandaag: 283 km

- [ ] Voorstand: 119215 Nastand: 119498

Dag 5, Woensdag 15 Juni 2016

Vandaag vroeg uit de veren; ik was al om 05:20 wakker en marcel (zoals gewoonlijk) ietsie later ;-) Eerste even wat weggebracht en daarna alles voor de laatste keer ingepakt. We moesten vandaag uiterlijk 07:45 rijden, om op tijd bij de trein te zijn.

FOTO FOTO FOTO

Wij waren op tijd, maar eenmaal aangekomen, bleken er ontzettend veel mensen te zij die ook op tijd waren en naar de 24 uur van le Mans gingen én naar de volgende wedstrijd van Engeland. Chaos dus.

Twee uur wachtend doorgebracht, voor we de trein op konden. Iedere keer mochten we weer een stukje opschuiven, maar helaas, weer wachten voor het volgende poortje..

Zelfs bij de trein, de motoren gaan er namelijk als laatste op...

Half uurtje naar Parijs en toen eindelijk onderweg naar huis…. nog een klein beetje narigheid met de franse trein belegeiders; die vonden namelijk dat we onze motoren anders neer moesten zetten.

Maar, na enige uitleg bleken de snappertjes toch groot genoeg te zijn dat er over gingen denken. We aren inmiddels al bijna weer op het vaste land ;-)

Gelukig werd ik op de weg terug niet weer van m'n motor geschoten. alles verliep voorspoedig, tot we in antwerpen aankwamen. Lekker druk en het begon weer eens te regenen. Ik werd door de polites naar een andere weg verwezen door een ongelukje, waardoor ik midden in centrum van Antwerpen terecht kwam. En ik kan je vertellen, dat GEEN aanrader.... Hierdoor zelfs een uurtje later thuis dan gepland!

In ieder geval was iedereen weer gezond en veilig thuis na ca 1500 km van mijn kant en ik schat zo'n 1900 km gereden door die andere Cox!

We hebben weer genoten en ouderwets gelachen. Heerlijk zo'n klein weekje.. Zouden we vaker moeten doen!

Op naar de volgende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!